Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση στη φύση
Βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς
Τα εργαστήρια μας εστιάζουν στη σύνδεση της εκπαίδευσης με τη φύση και στις παιδαγωγικές μεθόδους που καθιστούν τη φύση ένα δυναμικό εργαστήριο γνώσης και αναπτυξιακής ολοκλήρωσης των παιδιών.
Απευθύνονται σε παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και σε ανθρώπους που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.Σχολείο στη φύση
Μέσα από το εργαστήριο οι εκπαιδευτικοί – παιδαγωγοί μαθαίνουν τρόπους παιδαγωγικής προσέγγισης και αξιοποίησης των υπαίθριων φυσικών χώρων.
Το εργαστήριο στοχεύει:
- Να θέσει τη θεωρητική βάση, τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής προσέγγισης της φύσης .
- Να ενισχύσει τη γνωστική και βιωματική σύνδεση των συμμετεχόντων με τον φυσικό κόσμο.
- Να δώσει πρακτικά βήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των υπαίθριων φυσικών χώρων με βάση τους περιορισμούς και τις δυνατότητες τους.
- Να προτείνει παραδείγματα διαθεματικής προσέγγισης της φύσης και δημιουργίας παιδαγωγικού υλικού από φυσικά υλικά, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης όλων των τύπων νοημοσύνης (συναισθηματική, κιναισθητική, χωροταξική, γλωσσική, λογικομαθηματική, νατουραλιστική, μουσική, ενδοπροσωπική, διαπροσωπική, υπαρξιακή).
- Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει, να στηρίξει παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την παιδαγωγική προσέγγιση της φύσης, εντάσσοντας την καθημερινή επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η παιδαγωγική φιλοσοφία του εργαστηρίου Σχολείο στη φύση συνδυάζει στοιχεία από την εμπειρική μάθηση, την παιδαγωγική τέχνη Waldorf-Steiner και τα Σχολεία του δάσους κι αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση του φυσικού χώρου.
Διάρκεια: 12 ώρες
Το εργαστήριο «Σχολείο στη φύση» υλοποιείται κάθε Φθινόπωρο και Άνοιξη στο χώρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών, στο Αισθητικό δάσος του Υμηττού.
Επίσης υλοποιείται για ομάδες εκπαιδευτικών, σε φυσικούς χώρους, εντός και εκτός Αττικής.
Περισσότερα εργαστήρια για παιδαγωγούς & εκπαιδευτικούς θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.