«Καλύτερα να γνωρίσεις ένα βουνό, παρά να ανέβεις σε πολλά»
Αυτόχθονες Β. Αμερικής
Στόχος μας: η τακτική επαφή και η βιωματική σύνδεση των παιδιών με τον φυσικό κόσμο, σε σωματικό, ψυχικό, πνευματικό και κοινωνικό επίπεδο.
Πραγματοποιούνται «βρέξει - χιονίσει», καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, σε εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη ή μηνιαία βάση.
Α. Σχολείο μου η φύση
για μαθητές & μαθήτριες 4 έως 8 ετών (προνήπια έως Γ’ Δημοτικού) / 5+ άνω συναντήσεις
Το ετήσιο εργαστήριο «Σχολείο μου, η φύση» αξιοποιεί το μεγάλο σχολείο της φύσης, ως πεδίο ολιστικής ανάπτυξης δεξιοτήτων και παροχής κίνητρων & ερεθισμάτων για παιχνίδι, μάθηση και ανακάλυψη. Μέσω του εργαστηρίου, οι μαθητές ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους και ασκούν τις ικανότητές τους. Ταυτόχρονα, εξοικειώνονται και συνδέονται εμπειρικά με τον φυσικό κόσμο, κατανοώντας την αλληλένδετη σχέση ανθρώπου-φύσης και αναπτύσσοντας τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση με ευχάριστο και αβίαστο τρόπο.
Το εργαστήριο στοχεύει:
- στην εξοικείωση και σύνδεση των μαθητών με τον φυσικό κόσμο της περιοχής τους σε ολιστικό επίπεδο (σωματικό, νοητικό, ψυχοσυναισθηματικό, πνευματικό και κοινωνικό) μέσω του παιχνιδιού, της κίνησης, της παρατήρησης, της εξερεύνησης και της ανακάλυψης,
- στην αισθητηριακή επαφή με τα υλικά και τα στοιχεία της φύσης,
- στην καλλιέργεια φιλοπεριβαλλοντικής συνείδησης και συμπεριφοράς,
- στην έμπνευση και ενθάρρυνση των παιδαγωγών να εντάξουν την τακτική επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία,
- στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, γύρω από τους γειτονικούς φυσικούς χώρους.
Β. Στον κύκλο του χρόνου
για μαθητές & μαθήτριες Γ’ και Δ’ Δημοτικού / 2-4 συναντήσεις
Το εργαστήριο περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες και αισθητηριακά παιχνίδια σύνδεσης με τις εποχές του χρόνου, εστιάζοντας στις αλλαγές που κάθε φορά παρατηρούμε και βιώνουμε στο φυσικό περιβάλλον, σε κάθε εποχή. Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να συνδεθούν βιωματικά και συναισθηματικά με τον φυσικό κόσμο και να αντιληφθούν τη σημασία κάθε εποχής για τη διατήρηση της ζωής πάνω στον πλανήτη.
Γ. Στα ίχνη της φύσης
για μαθητές & μαθήτριες Ε’ και Στ’ Δημοτικού / 1-2 συναντήσεις
Το εργαστήριο έχει σαν στόχο την εμπειρική αντίληψη και κατανόηση του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει. Χρησιμοποιώντας τη «μέθοδο του ιστορικού», τα παιδιά εξερευνούν τον φυσικό χώρο και «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν», ερευνώντας και συλλέγοντας στοιχεία για την τοπική χλωρίδα και πανίδα, ανακαλύπτοντας την αλληλένδετη μεταξύ τους σχέση, αλλά και τη σχέση ανθρώπου-φύσης.