«Καλύτερα να γνωρίσεις ένα βουνό, παρά να ανέβεις σε πολλά»


Αυτόχθονες Β. Αμερικής

Image
Φιλοσοφία των παιδαγωγικών εργαστηρίων μας: η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην πράξη και η αβίαστη μάθηση στη φύση.

Στόχος μας: η τακτική επαφή και η βιωματική σύνδεση των παιδιών με τον φυσικό κόσμο, σε σωματικό, ψυχικό, πνευματικό και κοινωνικό επίπεδο.

Τα εργαστήριά μας σχεδιάζονται από έμπειρους παιδαγωγούς και προσαρμόζονται στις ανάγκες και στις δυνατότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Έχουν διαθεματικό χαρακτήρα και συνδέονται με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Μέσα από τα εργαστήριά μας αξιοποιούνται φυσικοί χώροι, εύκολα προσβάσιμοι από το σχολείο σας.

Πραγματοποιούνται «βρέξει - χιονίσει», καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, σε εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη ή μηνιαία βάση.

Α. Σχολείο μου η φύση

για μαθητές & μαθήτριες 4 έως 8 ετών (προνήπια έως Γ’ Δημοτικού) / 5+ άνω συναντήσεις  

Image

Το ετήσιο εργαστήριο «Σχολείο μου, η φύση» αξιοποιεί το μεγάλο σχολείο της φύσης, ως πεδίο ολιστικής ανάπτυξης δεξιοτήτων και παροχής κίνητρων & ερεθισμάτων για παιχνίδι, μάθηση και ανακάλυψη. Μέσω του εργαστηρίου, οι μαθητές  ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους και ασκούν τις ικανότητές τους. Ταυτόχρονα, εξοικειώνονται και συνδέονται εμπειρικά με τον φυσικό κόσμο, κατανοώντας την αλληλένδετη σχέση ανθρώπου-φύσης και αναπτύσσοντας τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση με ευχάριστο και αβίαστο τρόπο.

 

Το εργαστήριο στοχεύει:

  • στην εξοικείωση και σύνδεση των μαθητών με τον φυσικό κόσμο της περιοχής τους σε ολιστικό επίπεδο (σωματικό, νοητικό, ψυχοσυναισθηματικό, πνευματικό και κοινωνικό) μέσω του παιχνιδιού, της κίνησης, της παρατήρησης, της εξερεύνησης και της ανακάλυψης,
  • στην αισθητηριακή επαφή με τα υλικά και τα στοιχεία της φύσης,
  • στην καλλιέργεια φιλοπεριβαλλοντικής συνείδησης και συμπεριφοράς,
  • στην έμπνευση και ενθάρρυνση των παιδαγωγών να εντάξουν την τακτική επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, γύρω από τους γειτονικούς φυσικούς  χώρους.

 

Β. Στον κύκλο του χρόνου

για μαθητές & μαθήτριες Γ’ και Δ’ Δημοτικού / 2-4 συναντήσεις

 

Image

Το εργαστήριο περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες και αισθητηριακά παιχνίδια σύνδεσης με τις εποχές του χρόνου, εστιάζοντας στις αλλαγές που κάθε φορά παρατηρούμε και βιώνουμε στο φυσικό περιβάλλον, σε κάθε εποχή. Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να συνδεθούν βιωματικά και συναισθηματικά με τον φυσικό κόσμο και να αντιληφθούν τη σημασία κάθε εποχής για τη διατήρηση της ζωής πάνω στον πλανήτη.

Γ. Στα ίχνη της φύσης

για μαθητές & μαθήτριες Ε’ και Στ’ Δημοτικού / 1-2 συναντήσεις

 

Image

Το εργαστήριο έχει σαν στόχο την εμπειρική αντίληψη και κατανόηση του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει. Χρησιμοποιώντας τη «μέθοδο του ιστορικού», τα παιδιά εξερευνούν τον φυσικό χώρο και «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν», ερευνώντας και συλλέγοντας στοιχεία για την τοπική χλωρίδα και πανίδα, ανακαλύπτοντας την αλληλένδετη μεταξύ τους σχέση, αλλά και τη σχέση ανθρώπου-φύσης.

Παρέα του δάσους

Η Κοιν.Σ.Επ. Παρέα του Δάσους αποτελεί μια πρωτότυπη παιδαγωγική προσέγγιση, που αξιοποιεί το αρχαιότερο εργαστήριο στον κόσμο -τη φύση- ως πεδίο μάθησης και ανάπτυξης.

Δήλωση συμμετοχής

Η δήλωση συμμετοχής στις δράσεις της Παρέας του δάσους είναι απαραίτητη και ο αριθμός συμμετεχόντων περιορισμένος.

Η δήλωση μπορεί να γίνει μέσω της ιστοσελίδας μας

www.pareatoudasous.gr

ή με e-mail στο 

Πληροφορίες: +30 694 928 8685

Βρείτε μας στο facebook

Παρέα του δάσους Parea tou dasous

Σχολεία

© 2024 Παρέα του δάσους. Designed by Upsited | Όροι χρήσης
Α.Γ.Ε.ΜΗ: 166359261000
Χρησιμοποιούμε cookies

Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, καταλαβαίνουμε πως συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου μας.

Όροι χρήσης